سیستم CRM چیست؟

سیستم های CRM حوزه فناوری اطلاعات به سرعت در حال توسعه است و ابزارهای جدید کسب و کار و کار را می دهد. نهایی

توسط مدیر سایت در 1 شهریور 1402

سیستم های CRM

حوزه فناوری اطلاعات به سرعت در حال توسعه است و ابزارهای جدید کسب و کار و کار را می دهد. نهایی نهایی CRM - چیست؟»، گم شدن در اصطلاحات و پیچیدگ های غیر ضروری آسان است. آییمس احیمس وجود کارد ک اتی>جا ب اشگا et وه ا bud شما دوت نظرات ای. در واقع CRM کار سختی نیست و در این مقاله به اثبات آن پرداخت.

. CRM و ادر پلتفرم‌ها فقط با تعداد معدودی منتخب قابل استفاده هستند، م حبوبیتی ندارند.

 

CRM

بیایید بهفف CRM یت ارتباط با مشتری " ترجمه می شود. به نظر می رسد، چگونه هر برنامه ای می تواند این باشد؟ بالاخره این کار مدیر فروش است. این درست است و این سیستم در درجه اول زندگی آنها را ساده می کند.

برای درک اینکه سیستم CRM آنلاین چیست ، کافی است این سوال را مطرح کنید: "چه چیزی برای شرکت مهم است؟". نه، سود نیست، زیرا به خودی خود به وجود نمی آید. این توسط مشتریان ارائه می شود، کاری که در قلب هر کسب و کاری قرار دارد. و اطلاعات مربوط به آنها باید در مکانی مناسب و دارای ساختار ذخیره شود.

سیستم CRM نرم افزاری است که به خودکارسازی تعاملات مشتری کمک می کند. به ذخیره و ساختاردهی اطلاعات در مورد مشتریان و تاریخچه روابط با آنها کمک می کند.

سیستم CRM به زبان ساده چیست؟ بیایید یک مثال بزنیم. مشتری با شرکت تماس می گیرد، به محصولات علاقه مند است. مدیر به حل آن کمک می کند، اما خرید همچنان به تعویق می افتد. مشتری با خدمات پشتیبانی تماس می گیرد، مسائل فنی را روشن می کند. پاسخ از طریق پست دریافت می شود، در سایت خرید می کند، ایمیل و شماره تلفن را نشان می دهد. تمام این اطلاعات وارد کارت مشتری در پایگاه داده CRM می شود و می بینید: تراکنش حاصل کار مدیر و متخصص پشتیبانی فنی است. اکنون تیم فروش می تواند با مشتری تماس گرفته و در مورد خدمات اضافی صحبت کند.

CRM چگونه به نظر می رسد؟

خیلی مشخص نیست؟ بیایید به مثال کارت مشتری نگاهی بیندازیم. برای اینکه خیلی عمیق نشویم، فقط با اطلاعات کلی با برگه آشنا می شویم. از این گذشته، CRM ظاهر و نحوه عملکرد آن است.

  1. مخاطبین مشتری آنها هنگام تماس یا دریافت ایمیل به طور خودکار به سیستم CRM اضافه می شوند یا مدیر می تواند آنها را به صورت دستی اضافه کند.
  2. ارتباط با شرکت. در b2b چندین نفر می توانند از طرف یک سازمان با هم ارتباط برقرار کنند. نگهداری اطلاعات در مورد آنها در یک مکان بسیار راحت تر است.
  3. روز تولد. مدیر می تواند از این اطلاعات برای رویکرد شخصی به مشتری استفاده کند. شما این فرصت را دارید که یک لیست پستی خودکار با محصولات و تخفیف برای افرادی که تولد دارند راه اندازی کنید.
  4. زمینه فعالیت. بنابراین مدیر می تواند به سرعت تعیین کند که چه نوع تجارتی درگیر است و به سرعت با مشتری موافقت می کند.
  5. مسئول. مدیری که با مشتری کار می کند در اینجا نمایش داده می شود.
  6. تاریخچه تعاملات. در قالب فید، تمامی تماس ها، نامه ها و تراکنش ها برای مشتری نمایش داده می شود.

کارت مشتری به ردیابی وظایف مرتبط کمک می کند، مدیریت پرسنل را ساده می کند و پاسخ سریع به درخواست ها را ممکن می سازد. این رویکرد اطلاعات را ساختار می دهد، به این معنی که سیستم CRM بخش فروش را از کار سازمانی غیر ضروری نجات می دهد.

چرا سفارش در فروش ضروری است؟

در برخی مواقع، کسب و کار متوجه می شود که دیگر امکان ذخیره داده ها در جداول اکسل وجود ندارد. بخش فروش شروع به غرق شدن در اسناد طولانی می کند، که همه همچنان در حال افزایش هستند. به جای کار با مشتریان، مدیران باید زمانی را صرف سازماندهی فضای کاری خود کنند. با توسعه شرکت، اطلاعات باید بیشتر ذخیره شود. CRM راه حل این مشکل است.

اما چگونه بفهمیم که CRM مورد نیاز است؟ اجرای آن مستلزم هزینه زیادی است. شاید بتوان مشکلات مدیریت فروش را با هزینه کمتری برطرف کرد. به عنوان مثال، به دلیل مقررات جدید و سازماندهی مجدد کار. بیایید به مشکلات یک تجارت در حال رشد نگاه کنیم. اگر یکی از موارد را برای خود پیدا کردید، وقت آن است که به CRM فکر کنید.

مدیران نمی توانند حجم کار را تحمل کنند

به نظر می رسد وقتی مشتریان آنقدر زیاد است که مدیران زمانی برای استراحت ندارند، این هدف هر کسب و کاری است. اما کار زیاد برای تجارت خوب نیست. برای مشتریانی که مدیر زمان کار با آنها را نداشت هزینه دارد. واکنش طبیعی این است که سعی کنید افراد بیشتری را در بخش فروش استخدام کنید. در واقع، این موضوع برای مدتی حل می شود، اما منشا مشکل باقی می ماند. ممکن است مدیران به جای مسئولیت مستقیم، زمان زیادی را صرف سازماندهی کار و پایگاه مشتریان خود کنند.

سیستم CRM ابزاری است که بخش فروش را از حجم کاری غیر ضروری نجات می دهد. بنابراین مدیران می توانند بر مشتریان تمرکز کنند و خدمات با کیفیت ارائه دهند.

چندین مدیر - یک مشتری

این اتفاق می‌افتد که مدیران کار مضاعف انجام می‌دهند: آن‌ها موضوع مشتری‌ای را که شخصی قبل از آن‌ها با او کار کرده است، دوباره توسعه می‌دهند. این به این دلیل اتفاق می‌افتد که هیچ‌کس به عنوان مسئول تعیین نشده است، تماس‌ها فقط به هر کسی می‌رسد. حجم کار در بخش افزایش می یابد و درگیری می تواند در محل کار ایجاد شود.

مشتریان گم شده اند

نه، آنها با شما مخفیانه بازی نمی کنند. هنگامی که مدیران مجبورند به تنهایی پایگاه مشتری را حفظ کنند، خطر از دست دادن مخاطبین شخصی وجود دارد. عامل انسانی: تماس دیگری وارد شد، یک کار، و تمام - آنها مشتری را فراموش کردند. بار بالای نقطه قبلی را در اینجا اضافه کنید، و دستور العملی برای یک دسته کامل از سرنخ های از دست رفته دریافت می کنید.

سیستم CRM برای فروش - چیست؟ راهی برای جلوگیری از از دست دادن مشتریان

کیفیت خدمات در حال کاهش است

هنگامی که اطلاعات مربوط به مشتری در دسترس نباشد، مدیر نمی تواند به سرعت مشکل خود را حل کند. شما نمی توانید همه چیز را در ذهن خود نگه دارید، و اگر بار به طور مداوم در حال افزایش است، نمی توانید منتظر یک مورد خوب باشید. مدیر باید یا زمان کمتری را به مشتری اختصاص دهد یا با سرعت معمول کار کند و یک صف ایجاد کند.

به این ترتیب قطعاً عنوان پاسخگوترین شرکت جهان را به دست نخواهید آورد. اما می توانید با CRM نشان دهید که خدمات مشتری چیست.

بدون مشتری وفادار

تجارت مدتهاست که پذیرفته است که یک دوست قدیمی بهتر از دو دوست جدید است. صرفاً به این دلیل که هزینه جذب مشتریان جدید دائماً در حال افزایش است. بنابراین، بسیاری از شرکت ها به مشتریان خود توجه می کنند. اغلب اینها افرادی هستند که قبلاً به محصول شما علاقه مند هستند، اما شما نیازی به پرداخت هزینه برای آنها ندارید. علاوه بر این، تصمیم گیری برای خرید از شرکتی که قبلاً با آن تجربه داشته است برای شخص بسیار آسان تر است.

اما کار با پایگاه مشتری زمانی دشوار است که مدیر آن را در یک صفحه گسترده اکسل داشته باشد و هیچ نامه ای به صورت خودکار ارسال نشود. به دست آوردن مشتریان وفادار بدون CRM دشوار است.

حفظ سیستم CRM

متأسفانه، سیستم ها از جعبه خارج نمی شوند. آنها دارای الگوها و گردش کار استاندارد هستند، اما حداکثر سود از شخصی سازی پلت فرم برای خودتان حاصل می شود. آموزش کارمندان در نرم افزار ضروری است، زیرا مزایایی که سیستم به همراه خواهد داشت به مشارکت آنها بستگی دارد. مهم است که پلتفرم مناسب را انتخاب کنید. سیستم ها مزایا و معایب خود را دارند، به این معنی که CRM باید متناسب با نیازهای شرکت باشد.

مدیران می توانند کارت را سفارشی کنند، فیلدهای سفارشی را برای پر کردن اضافه کنند و وضعیت تراکنش را تنظیم کنند. اگر چنین عملکردی مهم است، باید قبل از خرید یک CRM در مورد آن فکر کنید. مهم است که در نظر بگیرید که چگونه انجام کار برای شرکت راحت تر است. وقتی یک شرکت معاملات زیادی دارد، شما به سیستمی با فیلتر نیاز دارید تا به سرعت تمام اطلاعات مشتری را پیدا کنید.

حفظ مشتریان در CRM بخش مهمی از کار بخش فروش است. پس از همه، وظیفه سیستم کمک به کسب و کارها برای ایجاد پل بین شرکت و مشتریان است. برای انجام این کار، ابزارهای تجارت آنلاین به پلتفرم متصل می شوند:

  • تلفن،
  • خدمات پیام کوتاه
  • پست،
  • پیام رسان ها،
  • سیستم های پرداخت بانکی

با کمک آنها، مدیران می توانند یک کانال ارتباطی مناسب با مشتری پیدا کنند و در مدت کوتاهی معاملات را ببندند.

نمونه ای از سیستم CRM

صد بار بشنو، یک بار ببین. بیایید نگاهی به نمونه ای از یک سیستم CRM - Aspro.Cloud بیاندازیم. این یک سرویس ابری برای کار آنلاین است و علاوه بر کار با مشتریان، می توانید امور مالی شرکت را مدیریت کنید، پروژه ها را مدیریت کنید و کار مشترک کل سازمان را ایجاد کنید. این همان چیزی است که کارت مشتری در اینجا به نظر می رسد.

برای سهولت در ردیابی همه تراکنش ها به صورت موازی برای مدیران، می توان آنها را روی یک تابلوی مشترک با مراحل نمایش داد. این به خواندن سریع اطلاعات در مورد مراحل کار با مشتریان کمک می کند. برای سهولت جستجو، فیلتری توسط مسئول، مشتری یا منبع معامله وجود دارد.

در سیستم CRM نیازی به پر کردن اطلاعات به صورت دستی نیست وگرنه چه فایده ای دارد؟ خوب است که Aspro.Cloud دارای اقدامات خودکار است: شما شرایط را تنظیم می کنید و خود سیستم به شما یادآوری می کند که تماس بگیرید، مسئول را تغییر دهید یا یک کار ایجاد کنید. این به راه اندازی یک تعامل موثر "سیستم CRM - مشتری" کمک می کند.

تلفن می تواند به Aspro.Cloud متصل شود تا کل تاریخچه تعامل با مشتری ذخیره شود. ضبط‌های صوتی مکالمات در سیستم ذخیره می‌شوند و به‌طور خودکار به کارت مشتری و معامله مرتبط می‌شوند.

برای اینکه مدیران کارآمدتر کار کنند، می توانید یک فاکتور مستقیماً از سیستم بر اساس یک تراکنش صادر کنید. پس از موافقت مشتری با خرید، دیگر نیازی به پرداختن به کاغذبازی های غیر ضروری نیست. کافی است یک فاکتور در سیستم ایجاد کنید، هزینه را تعیین کنید و برای پرداخت برای مشتری ارسال کنید. وقتی پرداخت رسید، خود سیستم CRM متوجه می شود که چیست.

CRM ابزارهای تجزیه و تحلیل فروش را ارائه می دهد . یک قیف بسازید، نتایج را ارزیابی کنید و نتیجه گیری کنید. Aspro.Cloud با دقت داده ها را برای شما جمع آوری می کند و این فرآیندها را ساده می کند. و همچنین گرافیک زیبایی خواهد ساخت، حتی اکنون آن را به ارائه اضافه کنید.

پلتفرم های مدرن راه حل های تجاری جامعی را ارائه می دهند. به یاد داشته باشید که CRM بنابراین، Aspro.Cloud رای همه بخش ها ارائه می دهد. اما، متأسفانه، شما نمی توانید در یک مقاله توضیح دهید، بنابراین می توانید سیستم را خودتان امتحان کنید.

مشترک شدن در خبرنامه

نام کنید تا هفته ای یک پروژه را دریافت کنید.


مخفف crm

منبع
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن