مشخصات و خرید عمده و تکی سرسیلندر از کارخانه تولیدی

درادامه ی مباحث قبل که به معرفی اجزا و نحوه ی عملکرد سرسیلندر خودروی پراید پرداختیم در این مقاله قصد داریم تا

توسط SALAMNEWWS در 30 شهریور 1400
درادامه ی مباحث قبل که به معرفی اجزا و نحوه ی عملکرد سرسیلندر خودروی پراید پرداختیم در این مقاله قصد داریم تا جدیدترین لیست قیمت انواع لوازم یدکی سرسیلندر پراید و سایپا را که در آن مقاله به آنها اشاره کردیم برای شما به اطلاع شما برسانیم که در جدول زیر نمایش داده شده است . مجراهایی هم در سرسیلندر تعبیه میشود که این مجزاها وظیفه ی هدایت آب را دارد تا این آب با چرخش در این سیستم باعث خنک کردن سرسیلندر شده و از تغییر حالت واشر سرسیلندر و اختلاط آب و روغن و همچنین خالی شدن کمپرس سیلندرها جلوگیری شود. سوختن واشر سر سیلندر سبب می شود فشار حاصل از محفظه احتراق به سیستم خنک کننده خودرو نفوذ کند. در سرسیلندر، مایع خنک کننده وظیفه تنظیم دمای سوپاپ و شمعها را دارد و در عین حال، روغن موتور برای بسیاری از قطعات مانند قطعات تایمینگ سوپاپ، کار روان کاری و تأمین فشار هیدرولیک را بر عهده دارد. برای مثال می توان از مدل بیوایک 215 و هم خانواده اش شورلت 350 نام برد که به طرز گیج کننده ای در بسیاری از قطعات مشترک بودند. سرسیلندر لیفان سیبک فرمان ساینا هم حدود ۵۰ هزار تومان ارزش دارد. سوزن انژکتور ساینا را با بودجه حدود ۲۰۰ هزار تومانی می توان تهیه کرد. فشنگی روغن ساینا را از نوع شرکتی، با بودجه ۵۰ هزار تومانی می سرسیلندر وانت نیسان توان تهیه کرد. فیلتر هوای ساینا با برند «سرکان»، ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان می ارزد. تا به این جا، تقریباً ۹۹ درصد قطعات فنی ساینا با تیبا مشترک بودند. در بخش قطعات فنی، از شمع یورو ۴ ساینا شروع می کنیم که ساخت برند “NGK” است و کم تر از ۲۵۰ هزار تومان قیمت خورده است. پلوس کامل (بلند) ساینا در هر طرف، بیش از ۷۰۰ هزار تومان قیمت خورده است و از قطعات گران قیمت این خودرو به شمار می رود. تلاشی که هر چند ناکام بوده، اما حداقل چهره ای به روزتر را برای ساینا خلق کرده است. اگر این صدا به گوشتان نخورد این احتمال را از لیست حذف سرسیلندر لیفان 820 کنید. به احتمال زیاد تعداد اعضای خانوادهی بوگاتی پس از این خودرو دیگر افزایش نخواهد یافت، اما تصور کنید این خودروساز فرانسوی با ریشه ایتالیایی و مالک آلمانی بخواهد راه تسلا را ادامه داده و یک کامیون بسازد! این موتور با نام EFD با مشاوره شرکت شریک آلمانی زیر مجموعه شرکت بزرگ مهندسی موتور AVL اتریش طراحی شده است. اما قطعات ظاهری این خودرو به واسطه طراحی دوباره، متمایز از تیبا هستند و قیمت بالاتری هم نسبت به آن دارند. کمک فنر عقب ساینا هم از نوع وارداتی، تقریباً همقیمت کمک فنرهای جلوست. کمک فنرهای جلوی ساینا اگر شرکتی باشند، بین ۳۷۰ تا ۴۰۰ هزار تومان قیمت دارند. ترموستات ۷۱، ۷۶ یا ۸۲ درجه ساینا هم ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان قیمت دارد. حتا بسیاری از قطعات نام برده با پراید و ریو سرسیلندر پژو 405 ساخت ترکیه هم اشتراک دارند! ساینا در ابتدای ورود به بازار با مشکل کمبود قطعات تزیینی مواجه بود، اما به مرور با افزایش تولید این خودرو، قطعات ظاهری ساینا هم در ویترین بیش تر قطعه فروشان تهران و دیگر شهرها دیده می شد. انگشتی سوپاپ ساینا هم از آهن ساخته می شود و کمی بیش از ۱۰۰ هزار تومان قیمت خورده است. در صورت فرسودگی موتور خودرو، خوردگی در سیستم سوپاپ سیلندر اتفاق میافتد و باید در چنین مواقعی سر سیلندر را عوض کرد. از مزایای آرایش W می توان به مواردی نظیر، قدرت و سرعت خیلی زیاد، اشغال نکردن حجم زیاد، دورگیری فوق العاده، نداشتن سر و صدای زیاد و وزن پایین، اشاره کرد. بعد از این کار باید واشر سرسیلندر ضخیمتری را بر روی موتور نصب کرد. واشر سرسیلندر اصلی شرکت سایپا، آب بندی فضای بین سیلندر و سرسیلندر را انجام می دهد تا از نشت آب از کانال های آب و نشت روغن از کانال های روغن جلوگیری نماید. پوسته سپر جلو ساینا از نوع رنگ شده سفید در بازه قیمتی ۳۵۰ تا ۴۵۰ هزار تومان سرسیلندر پاترول 6 سیلندر در دسترس است. بلبرینگ چرخ جلوی ساینا از نوع طرح جدید مشترک با تیبا و پراید، ۱۸۰ هزار تومان قیمت خورده است. فنر لول جلو ساینا در هر سمت، بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار تومان می ارزد که البته این قیمت برای مدل شرکتی است. در حالی که، توپی چرخ عقب ساینا به قیمتی کم تر و در بازه ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان سرسیلندر ویتارا در دسترس است. هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با سرسیلندر کوربالی وب سایت خود باشید.
آخرین مطالب