راهنمای چنگیزخان برای تقویت خودرو Excellence

تا آن زمان روش روغنکاری قطرهای یا پاششی معمول بود. بازده معمول ضریب درگ برای خودروهای جاده ای عددی بین ۰.۳ تا

توسط مدیر سایت در 12 اردیبهشت 1402

تا آن زمان روش روغنکاری قطرهای یا پاششی معمول بود. بازده معمول ضریب درگ برای خودروهای جاده ای عددی بین ۰.۳ تا ۰.۴ است.در برخی خودرو های خاص مثل پورشه تایکان های جدید این عدد به ۰.۲۲ هم میرسد.از طرفی خودروهای مسابقهای فرمول یک از ضرایب درگ بالایی برخوردارند چرا که چرخها بیرون از بدنه و بیرون از گلگیرها قرار گرفته اند و درگ را بطور چشمگیری افزایش می­دهند.به طور مثال در F1 این ضریب حدود ۱ می­باشد. یکی از مهمترین رویدادهای صنعت خورو در دو سال گذشته، نمایشگاه بین المللی تقویت و تزئین خودرو و خدمات وابسته به آنها میباشد. همچنین به دلیل برگزاری و ارائه خدمات در فضای باز نمایشگاهی که دارای مساحت 35 مترمربعی است دیگر نگران موج چهارم کرونا پس از بازدید از دومین نمایشگاه بین المللی تزئینات و تقویت خودرو نباشید. نمایشگاه بین المللی تقویت و تزئین خودرو مطابق سال قبل در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار میشود. علاقهمندان میتوانند برای شرکت در دومین نمایشگاه بین المللی تقویت خودرو و تزئینات و خدمات وابسته به آن، طی روزهای 31 مرداد ماه تا 3 شهریور 1401 در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران حضور یابند. به دلیل قرارگیری محل دائمی نمایشگاه در بزرگراه چمران شما دسترسی راحتی دارید و از طریق هر کدام از دیگر بزرگراههای تهران به این رویداد بین المللی خواهید رسید. در همین راستا باید به شما بگوییم دومین نمایشگاه بین المللی تقویت، تزئین و خدمات وابسته به آن از 31 مرداد ماه سال 1401 آغاز میشود و تا 3 شهریور ادامه خواهد یافت. متاسفانه بنزین و گازوئیل با کیفیت و با افزودنی ها و استانداردهای روز (یورو 6) و مشتقات دیگر مانند ادبلو با کیفیت مناسب در ایران یافت نمی شوند و یا در صورت یافت شدن به علت هزینه بالا از سوی رانندگان مورد استفاده قرار نمی گیرند از این رو سیستم های پیشرفته کنترل آلایندگی، امنیتی و کنترلرگر پیشرانه با مشکلات جدی روبرو می شوند. پس از محدود کردن دسترسی خودروها به مرکز شهر در مادرید، سطح اکسید نیتروژن ۳۸ درصد و دیاکسید کربن ۱۴٫۲ درصد در مرکز شهر کاهش یافت. انگیزههای زیادی در میان طراحان شهری و عموم مردم برای ساخت یا گذار به یک شهر بدون خودرو وجود دارد. پیشرانه BP بسته به سال ساخت مدلهای متنوعی دارد که توسط مالکان مجددا تقویت میشوند تا حتی بتوان قدرت ۱۶۰ اسب بخار را روی پراید نیز تجربه کرد. برای حجم زنی بلوک سیلندر پیشرانه به نصب بوش نیاز است که نصب آن باید با دقتی زیادی انجام گردد تا مشکلاتی مانند ردکردن کمپرس و روغن سوزی در بازه زمانی کوتاه در آن ایجاد نشود. موانع و محافظات بار Cargo barriers گاهی اوقات برای ایجاد یک مانع فیزیکی بین محفظه مسافر و محفظه بار در وسایل نقلیه مانند SUV، واگنهای استیشن و وانت نصب میشوند.

وانت آریسان ۲ در اصل نسل دوّم وانت آریسان به شمار میرود که بهبودهایی در شاسی و پیشراناش تجربه کرده است. البته اصل ماجرا را باید ناشی از رگ و ریشه مزدایی پراید دانست. • اشخاص علاقهمند به انواع ماشینهای سواری، آفرودی و کلاسیک، با بازدید از این نمایشگاه میتوانند جذابیت هرکدام را از نزدیک مشاهده کنند. حال اگر جزو هرکدام از این گروههای معرفی شده در قسمت بالا هستید و قصد دارید در دومین نمایشگاه تقویت و تزئینات خودرو شرکت کنید؛ لازم است بدانید این رویداد بین المللی در چه تاریخی برگزار میشود؟ در محل کار، ۴۵ درصد از تمام صدمات کشنده به کارگران زیر ۱۸ سال بین سالهای ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۰ میلادی در ایالات متحده ناشی از حوادث حمل و نقل بوده. هشداری در ۱۸۳۱ میلادی در مورد خطرات جاده ای در آینده. برخی حتی برای دستیابی به اعداد و ارقام خیرهکنندهتر و در چنگ داشتن قدرت بالای ۲۰۰ اسب بخار در اتاق پراید، به سراغ پیشرانههایی نظیر SR20 نیسان میروند که قابلیت تقویتپذیری بالاتری نیز نسبت به خانواده پیشرانههای سری B مزدا دارد. هوای سرد چگالی بالاتری دارد (چگالی مولکولی بالاتر) که باعث می شود اکسیژن بیشتری وارد سیلندر شود تا با سوخت مخلوط شود. افزایش حجم در پیشرانه پراید با در نظر گرفتن میزان افزایش حجم و مدل پیستون انتخاب شده، مسائل جانبی دیگری هم دارد که باید برای کسب نتیجه مطلوب به آنها توجه نمود. بیشتر مردم به جای گذاشتن هزینه، وقت و اعصاب خود روی موتور استاندارد پراید، ترجیح میدهند خیلی راحت سراغ موتورهای قدرتمندتر سری B رفته و یا سایر پیشرانههای موجود از جمله پیشرانه های فورد و نیسان را نصب نمایند. برای جلوگیری از خرابی موتور و صرف هزینه های گزاف تعمیرات حتما به توصیه کارشناسان توجه کنید. برخی اوقات هزینهای که برای ارتقای موتور فابریک برای رسیدن به قدرت بیشتر صرف میگردد، معادل و یا حتی بیشتر از خرید یک موتور پرقدرت خواهد بود. اسب بخار یک ماشین بهصورت استاندارد و با توجه به حجم موتور مشخص میشود. وسایل نقلیه مجهز به انواع چراغها و بازتابندهها هستند تا حضور، موقعیت، عرض، طول و جهت حرکت خود را مشخص کنند و همچنین قصد و اقدامات راننده را به سایر رانندگان منتقل کنند.

به طور مشخص یک سوم نیروی درگ از قسمت زیرین ماشین ناشی می­شود. هرچه ضریب درگ کمتر باشد، خودرو از نظر آیرودینامیکی طراحی بهتری دارد و در شتابگیری و حفظ سرعت عملکرد بهتری را از خود نشان می­دهد. یکی از ساده ترین راهکارها کاهش ارتفاع ماشین است که میتوان با پایین آوردن خودرو بر روی کویل اورها ، نیرو لیفت و درگ خودرو را بصورت همزمان کاهش داد و از هوای عبوری کف خودرو به میزان قابل توجهی کاست.به همین دلیل است که در خودروهایی مثل GTهای جدید ،سیستمی تعبیه شده است که در سرعت های بالا ارتفاع خودرو را به صورت اتوماتیک تا ۵۰ میلیمتر کاهش می­دهد. در ساده ترین نگاه تصور کنید بخش بزرگی از هوای در حال برخورد به سپر خودرو شما، از کف خودرو عبور کند؛ با عبور هوا قاعدتا به واسطه وجود چرخ ها، اگزوز، میل گاردان و اجزای سیستم تعلیق نیروی درگ بسیار زیادی به خودرو اعمال خواهد شد که اثر نامطلوبی بر شتاب گیری آن خواهد داشت. همچنین تمامی لوازم اعلام شده از جمله فلایویل سبک، هدرز و شمع و میل سوپاپهای متنوع به سادگی برای پراید در بازار قابل دسترس هستند. در مسیر هدرز استفاده از منبع اگزوزهای اسپرت نیز توصیه میشود که علاوه بر ایجاد صدای دلنشین، باعث خروج راحت تر و سریع تر دود میشود. البته استفاده از دیسکهای خنک شونده ( کانال دار ٬ سوراخدار و شیار دار ) برای جلوگیری از گرم شدن سیستم ترمز و کاهش کارایی آن توصیه میشود . اما افزایش قدرت بوستر ممکن است بر روی سیلندها و دیسکهای معمولی فشار زیادی وارد کند و باعث نابودی سیلندر یا خوردگی آنی دیسک و لنت ترمز شود! البته این مورد در بعضی از نقاط ایران برای خرید و فروش ممکن است بعضی از مسائل مربوط به ضربه خوردگی و یا رنگ شدگی سقف را مطرح سازد اما در حالت کلی، چنانکه هیچ قسمت دیگر سقف دچار ضربه و یا رنگ شدگی نباشد، پذیرفته شده است و نه تنها باعث افت قیمت نمی شود بلکه بسیار مقبول تر و قابل قبول برای عامه میباشد و این مورد دقیقا مانند پرچ کردن پلاک و سوراخ کردن بدنه برای نصب پلاک خودرو میباشد. این ها وظیفه ی فشرده کردن هوا را بر عهده دارند. از جمله تعویض انژکتور با نمونه های دبی بالاتر و تغییر فرم کیت مکش هوا. به تعویق انداختن تعویض چراغ سوخته از آن جا که موجب افزایش خطر تصادف خواهد شد ، می تواند هزینه های به مراتب سنگین تری را روی دست صاحب خودرو نیز بگذارد . اما به جز موارد نام برده، خیلی از مردم به سراغ نصب توربوشارژر روی بلوک استاندارد پراید میروند که روی موتوری با لوازم استاندارد، راه درست و عاقلانه ای نیست. حالا به جز آن دو مورد، وجود چند ویژگی پراید را به یک گزینه مناسب برای تقویت تبدیل نموده: وزن کم، محفظه موتور بزرگ و اشتراکات فنی زیاد با سایر مدل های دهه هشتادی و نودی مزدا.

بررسی انواع مدل های موتور BP و روند تقویت و تیونینگ آن ها نیز خود نیازمند یک مطلب جداگانه است. اگر در این مطلب ما را همراهی کنید به برخی از این موارد اشاره ای خواهیم داشت. در این صورت برداشتن ابزار و لوازم اضافه ی صندوق عقب، تغییر در رینگ ها و تعویض آن با نوع آلومینیومی سبک و تغییر در ترمز کاسه ای به ترمز دیسکی سوراخ دار، برداشتن باربند از روی سقف اتومبیل و… به عنوان مثال، بال عقب Escort Cosworth به دلیل نوع دیفرانسیل 4WD (و نه RWD)، زاویه حمله متفاوتی نسبت به Sierra دارد. استفاده کننده از پیک خودرو حق کپیبرداری از اطلاعات آگهیدهنده، نوشتار و تصاویر آگهیهای ارسال شده به پیک خودرو را چه به شکل دستی و یا خودکار نخواهد داشت و انجام این موارد پیگرد قانونی دارد. به همین دلیل این کار معمولاً فقط با ماشین مسابقات انجام خواهد شد و ماشینهایی که بهطورمعمول برای کارهای روزانه استفاده میشوند، نباید چنین کاری بر روی آنها صورت بگیرد. چون این کار نه تنها سبب تقویت موتور نخواهد شد، بلکه باعث آسیب به خودرو نیز می گردد. همان طور که فیلتر هوا در قسمت ورودی به موتور تاثیرگذار است،اگزوز هم در بخش خروجی هوای موتور، نقش بسیاری در قدرت موتور خواهد داشت. معمولا به خاطر دشواری نصب و راه اندازی موتور استاندارد با توربو و در دسترس بودن موتورهای توربو قابل نصب روی پراید، بسیاری از افراد از این کار صرف نظر میکنند. سرویس ترمز به ظاهر ساده به نظر می رسد ، اما این کار ریزه کاری هایی دارد که در عین سادگی انجام صحیح آن را بسیار دشوار می کند . همنین روش هایی شامل نصب میل سوپاپ های اسپرت با زوایای مناسبتر برای بهبود عملکرد و راندمان تنفسی و افزایش گشتاور در دور پایین موتور و شمع با وایر بهتر برای تولید جرقه قویتر. شما به عنوان فردی که همیشه به دنبال روش هایی برای تقویت موتور خودرو می باشد، باید به سراغ روغن موتور های باکیفیت بروید. در چنین حالتی شما به ماشینی نیاز دارید که حجم موتور بیشتری نسبت به حالت استاندارد داشته باشد. ادامه یافتن تولید خودرو به همان شکل پیشین، باعث شد ایرادات فراوانی به این خودرو گرفته شود که به دلیل به روز شدن استانداردها در جهان بودهاست. برای تولید یک خودرو آزمایشهای مختلفی انجام میشود.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از norbert performance ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن
avatar
کاربر سایت
تاریخ ثبت : 12 اردیبهشت 1402