A dearth of gender and ethnic diversity in the advertising industry leads to “lazy sexist” stereotyping in adverts, the head of a leading advertisers group has admitted.
Keith Weed, president of the Advertising Association, told The Independent the ad sector had been swept up in the “momentum” of creating adverts that perpetuate outdated gender stereotypes.
Mr Weed, who was chief marketing officer at Unilever, the second largest advertiser in the world, said the portrayal of women in adverts is out of step with women in society – adding adverts routinely fail to represent “any women” he knows in real life.
He said: “Lack of gender and ethnic diversity can certainly be a contributing factor to creating ads with gender stereotypes. Another contributing factor is as an industry, we haven’t overtly committed to un-stereotyping ads.
“As an industry, we have got caught up in the momentum of creating ads in a certain way. There has been a long history of stereotyping in ads, but I do believe it has been getting better and better.
“The portrayal of women in ads is often very different from society. In ads, four per cent of women are portrayed in leadership positions, only three per cent of ads portray women with obvious intelligence, and only one per cent of women with a sense of humour. That doesn’t represent any women I know.”
Mr Weed, who worked at Unilever for 37 years, called for the advertising industry to have greater gender and ethnic diversity at all stages of the creative process – adding that people are better able to empathise with issues which are “close” to their own experiences.
“You can take a group of people and teach them to behave more diversely or you can take a diverse group of people who you wouldn’t have to teach,” he added.
He argued the advertising industry often resorts to “lazy” gendered stereotypes which have the “unintended consequence” of communicating “harmful” messages to society.
Mr Weed said ads that represent a vision of society which is stuck in the 1950’s or 1960’s, where the father is in the garage and can’t operate a washing machine and the mother is “locked in the kitchen lovingly making dinner”, no longer accurately reflect the modern-day world.
He has set up a campaign with UN Women to tackle damaging gender-based stereotypes in the advertising industry which already has the backing of 27 UK-based well-known brands spanning from Google to Sainsbury’s, Waitrose and Channel 4.
The scheme will encourage diverse, non-stereotypical representations of marginalised groups within ads – with a specific focus on the experiences of women of colour – as well as taking steps to ensure greater levels of diversity among those working in the sector.
It comes after adverts endorsing harmful gender stereotypes were banned from June last year due to new guidelines issued by advertising watchdogs.
Guidelines set out by the Advertising Standards Authority stipulated British companies were no longer able to produce ads showing men and women conforming to sexist ideals, such as a man with his feet up in the living room while his wife does household chores. There has been a slew of ads which have infringed the new rules which have subsequently been banned.
tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
مقالات مشابه
- Local lockdowns can be effective, but this is what they need to work
- انفجار بیروت: مونترالهای لبنانی تظاهرات ضد دولتی را در خارج از کنسولگری برگزار می کنند
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- دو نفر مظنون به قاچاقچی ان در Slough دستگیر شدند آژانس ملی جنایت می گوید
- پر کردن و ترمیم دندان خراب کودکان
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- 'کاملا ً از بین می بره' : نایجل فاراژ توصیف می کند که گروهی از کودکان و بزرگسالان در کنت فرود می ایند که به عنوان 'تهاجم'
- کار تلاش می کند به زور دولت به انتشار تمام اسناد و مدارک مربوط به رابرت Jenrick را 'غیر قانونی' £1bn اموال طرح تصویب
- بخش رایگان است تا سپتامبر 7th برای اعضای Uplay Ubisoft -- CNET 88801100011088 یوبی سافت عظیم یوبی سافت بخش یک بازی ویدئویی است که وظایف شما و گروهی از دوستان برای مبارزه با آخرالزمان در یک نسخه واقع بینانه از شهر نیویورک است. اگر که برای تلفن های موبایل جذاب، شما می توانید یک کپی رایگان از بازی در حال حاضر از طریق سپتامبر 7 گرفتن. اگر شما در حال حاضر در وسط یک بازی متفاوت، شما لازم نیست که نگران باشید. تا زمانی که شما گرفتن بخش به صورت رایگان در حال حاضر، شما می توانید شروع به بازی هر زمان.شما نیاز به یک حساب کاربری با یوبی سافت 's Uplay خدمات توزیع ، اما ایجاد یک حساب نیز رایگان است. مایکروسافت و سونی نیز بازی های رایگان را Xbox One در یک برنامه منظم برای کنسول های ایکس باک وان و پی اس۴ خود به ترتیب ارائه می دهند، اما شما باید عضو پرداخت شده سرویس اشتراک آنلاین خود برای گرفتن و انجام بازی ها باشید. برای بیشتر شبیه به این مشترک شدن در خبرنامه CNET در حال حاضر برای انتخاب سردبیران ما از مهم ترین داستان های روز. یوبی سافت چنین رشته های پرداختی متصل ندارد. شما می توانید کپی خود را از بخش برای هر یک از کنسول های بالا و یا برای کامپیوتر ویندوز خود را ادعا می کنند.بخش تام کلنسی یک تیرانداز سوم شخص است که پس از مرگ همه گیر ویروسی داستانی شهر نیویورک صورت می گیرد. تو عضو گروهي از بازمانده ها هستي که سعي ميکني شهر رو از دست جناح های سرکش در امان نگه داري شخصیت های خود را سطح بالا و شما پیدا کردن اسلحه جدید و قوی تر. شما می توانید داستان را با تا سه نفر دیگر به صورت تعاونی بازی کنید. این بازی همچنین دارای یک بازیکن گود کردن حالت در برابر یکدیگر است.حلقه گیم پلی در بخش شبیه به عناوین دیگری است که در آن شما شلیک و غارت برای اسلحه بهتر، مانند سرنوشت و Borderlands. بازی ۲۰۱۶ نیز دنباله ای از سال ۲۰۱۹ با گیم پلی کمی لهستانی تر و تنگ تر دارد.