A dearth of gender and ethnic diversity in the advertising industry leads to “lazy sexist” stereotyping in adverts, the head of a leading advertisers group has admitted.
Keith Weed, president of the Advertising Association, told The Independent the ad sector had been swept up in the “momentum” of creating adverts that perpetuate outdated gender stereotypes.
Mr Weed, who was chief marketing officer at Unilever, the second largest advertiser in the world, said the portrayal of women in adverts is out of step with women in society – adding adverts routinely fail to represent “any women” he knows in real life.
He said: “Lack of gender and ethnic diversity can certainly be a contributing factor to creating ads with gender stereotypes. Another contributing factor is as an industry, we haven’t overtly committed to un-stereotyping ads.
“As an industry, we have got caught up in the momentum of creating ads in a certain way. There has been a long history of stereotyping in ads, but I do believe it has been getting better and better.
“The portrayal of women in ads is often very different from society. In ads, four per cent of women are portrayed in leadership positions, only three per cent of ads portray women with obvious intelligence, and only one per cent of women with a sense of humour. That doesn’t represent any women I know.”
Mr Weed, who worked at Unilever for 37 years, called for the advertising industry to have greater gender and ethnic diversity at all stages of the creative process – adding that people are better able to empathise with issues which are “close” to their own experiences.
“You can take a group of people and teach them to behave more diversely or you can take a diverse group of people who you wouldn’t have to teach,” he added.
He argued the advertising industry often resorts to “lazy” gendered stereotypes which have the “unintended consequence” of communicating “harmful” messages to society.
Mr Weed said ads that represent a vision of society which is stuck in the 1950’s or 1960’s, where the father is in the garage and can’t operate a washing machine and the mother is “locked in the kitchen lovingly making dinner”, no longer accurately reflect the modern-day world.
He has set up a campaign with UN Women to tackle damaging gender-based stereotypes in the advertising industry which already has the backing of 27 UK-based well-known brands spanning from Google to Sainsbury’s, Waitrose and Channel 4.
The scheme will encourage diverse, non-stereotypical representations of marginalised groups within ads – with a specific focus on the experiences of women of colour – as well as taking steps to ensure greater levels of diversity among those working in the sector.
It comes after adverts endorsing harmful gender stereotypes were banned from June last year due to new guidelines issued by advertising watchdogs.
Guidelines set out by the Advertising Standards Authority stipulated British companies were no longer able to produce ads showing men and women conforming to sexist ideals, such as a man with his feet up in the living room while his wife does household chores. There has been a slew of ads which have infringed the new rules which have subsequently been banned.
tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
مقالات مشابه
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- خارج شده و به زودی نیاز خریداران به پوشیدن ماسک - CNET
- بوریس جانسون حاضر به عذر خواهی برای سرزنش مراقبت از خانه برای coronavirus مرگ و میر
- بدون کاهش سرعت تابستان در تورنتو املاک و مستغلات به عنوان ژوئیه شکسته رکورد فروش 8880110001110888 توسط Byکارکنانمطبوعات کانادا ارسال شده در تاریخ اوت 6, 2020 6:14 در <!-- Social share --> <!-- Font sizer template --> قلم Smaller fontکوچکترقلم Descrease مقاله اندازه فونت - علي بزرگ تر قلمافزایش اندازه قلممقاله +++ <!-- Hidden Social Share Popup --> TORONTO — ژوئیه یک ماه رکوردشکن برای فروش املاک و مستغلات تورنتو بود، چرا که ۱۱۰۸۱ خانه دست به تغییر داد.هیئت مدیره املاک و مستغلات منطقه ای تورنتو می گوید فروش خانه های موجود در منطقه تورنتو بزرگ پرید 29.5 درصد در مقایسه با ژوئیه 2019، ضربه بالا جدید برای ماه است.میانگین قیمت خانه ها نیز از یک سال پیش، در 943،710 دلار، 16.9 درصد بالا است.TRREB می گوید خانه های کم ارتفاع، به خصوص در خارج از هسته مرکز شهر، منجر به روند صعودی، با قیمت های کلی پریدن بیشتر در دورهام، اورنجویل و جنوب سیمکو شهرستان. -ادامه <strong>مطلب:</strong> کوروناویروس: افزایش فروش خانه در خارج از تورنتو به عنوان ساکنان به دنبال زندگی روستایی بیشتر رئیس هیئت مدیره، لیزا پاتل، گفت: شواهد ی وجود دارد که بازار خانه در حال تنگ شدن است _ با خریداران رقابت به عنوان خانه ها در حال فروش سریعتر از لیست های جدید به بازار اضافه شده است. داستان های روندی انفجار بیروت در ویدئو های نمایشی بر عکس عروس می رفت فراخوان ی اوندر سراسر کانادا گسترش می یابد؛ 17 بستری در بیمارستان مرتبط با سالمونلا داستان در زیر تبلیغات ادامه دارد پاتل در این گزارش پیشنهاد کرد که خریداران و فروشندگان خانه سفر تابستانی را خاموش کرده اند و در حال بازی گرفتن در برنامه های مسکن خود، پس از شهر تورنتو وارد مرحله 3 بازگشایی از محدودیت COVID-19. 2:18کوروناویروس: ساکنان تورنتو به دنبال بیشتر روستایی, زندگی حومه در میان همه گیر کوروناویروس: ساکنان تورنتو به دنبال زندگی روستایی و حومه تر در میان همه گیر <!-- Copyright --> © 2020 The Canadian Press استانداردهای روزنامه نگاری گزارش خطا -نظر بدهید نظرات -نظر بدهید دیدگاه ها
- جزیره حذف اجتماعی فاصله محدودیت برای هفته آینده
- جوان کانادایی سازندگان ساخت امواج در Infinite
- مغلوب ساختن پیشی جستن رد Fauci را coronavirus نگرانی خواستار متحده به بازگشایی مدارس
- 5 همیلتون مردان متهم در سرکوب پورنوگرافی کودکان در طول COVID-19 همه گیر
- سوری عضو شورا ادعا rec مراکز نگهداری بسته به صندوق پلیس انتقال
- البته تصادف با هدف کمک به زنان از رنگ به B. C. شیرین کاری های رانندگی صنعت