اوبر و لایفت 181 میلیون دلار مبارزات انتخاباتی قفسه سینه جنگ می رود سنگین در حمله رعد آسای آگهی — CNET

uber-lyft-logo-money-7091

اوبر، لایفت، درداش، اینستاکارت و همسالان در مجموع بیش از ۱۸۱ میلیون دلار به کمپین گزاره ۲۲ در کالیفرنیا ریخته اند.

آنجلا لانگ/سی نت

جیمین سونگ می گوید کار برای اینستاکارت جان او را نجات داد. دو سال پیش، او در یک رابطه سوء استفاده عاطفی به دام افتاده بود که با شریک زندگی اش در حال کشیدن اسلحه بر روی او به اوج خود رسید. اون بايد سريع بره بيرون و وقتي از دو تا بچه اش مراقبت ميکرد يه کم پول در بياد بنابراین او ثبت نام کرد تا یک خریدار برای شرکت تحویل مواد غذایی و هنوز هم کار امروز.

تجربه سونگ به مقر شرکت های بزرگ اینستاکارت راه پیدا کرد و این شرکت از او خواست تا او را در یک ویدئو تبلیغاتی در مورد خریدار شدن برجسته کند.

سونگ در یک مصاحبه تلفنی گفت: «آنها داستان من را دوست داشتند.» “من فکر می کنم به همین دلیل است که آنها از من به عنوان مثال استفاده کردند، تا نشان دهند که مردم در شرایط سختی قرار دارند و ممکن است به این شغل نیاز داشته باشد.”

در حال حاضر ، سونگ تبدیل شده است یکی از “پرداخت spokespeople” برای بله در گزاره 22 مبارزات انتخاباتی بودجه توسط Uber ، Lyft ، Doordash ، Instacart و Postmates. او در یک آگهی سیاسی برای اقدام رای گیری کالیفرنیا، با ماسک صورت روی صندلی راننده ماشینش می نشیند. در دیگری، او در مورد برنامه عجیب و غریب خود را مادر دو بچه صحبت می کند.

گنجاندن کارگران، مانند سونگ، و داستان های خود را به مبارزات تبلیغاتی در حال حاضر معمول در نبرد pitched بیش از گزاره 22، که می تواند مدل های کسب و کار از پنج شرکت اقتصاد گیگ در بزرگترین ایالت کشور را تغییر دهید. در خطر این است که آیا کارگران گیگ خواهد شد دوباره به عنوان کارکنان به عنوان توسط قانون کالیفرنیا AB5 دیکته طبقه بندی شده و یا اگر آنها به عنوان پیمانکاران مستقل طبقه بندی شده باقی می ماند.

AB5 شرکت ها را ملزم به ارائه مزایای کارگران gig مانند حداقل دستمزد، مراقبت های بهداشتی و مرخصی بیمار با کارکنان آنها می کند. که می تواند ده ها میلیون دلار هزینه در هر سال به خطوط پایین شرکت های اقتصاد gig اضافه کنید ، به گفته تحلیلگران.

گزاره ۲۲ برای ایجاد کنده کاری برای شرکت ها طراحی شده است. این گزاره حاکی از ایجاد جایگزینی برای قانون است که کارگران را به عنوان پیمانکار مستقل حفظ می کند اما مزایایی مانند بازپرداخت هزینه و یارانه مراقبت های بهداشتی را اضافه می کند.

این گزاره به طور مشترک توسط اوبر، لایفت، درداش، اینستاکارت و همتایان حمایت می شود که ۱۸۱ میلیون دلار به این کمپین کمک کرده اند و آن را به یکی از گران ترین کمپین های اندازه گیری رای گیری در تاریخ آمریکا اختصاص داده اند. کمپین No on Proposition 22 که مورد حمایت اتحادیه ها و گروه های کارگری است، 5.6 میلیون دلار جمع آوری کرده است.

با انتخابات ۳ نوامبر کمتر از هفت هفته دورتر، هر دو طرف بر تبلیغات تمرکز می کنند. فیس بوک، اینستاگرام، گوگل و کانال های تلویزیونی محلی در پیام ها پتو شده اند، از جمله کانال هایی که سونگ برای کمپین بله را در بر می گیرد.

سونگ در یک آگهی می گوید: «اکنون سیاستمداران تلاش می کنند توانایی ما را در انجام کار مستقل از بین ببرند.» سونگ در یک آگهی می گوید: «این من را مجبور می کند که بین شغلم و فرزندانم یکی را انتخاب کنم.»

The Yes on Proposition 22 campaign paid Song $1,290 for being involved in least one of these ads, according to public records from the California secretary of state. همچنین دست کم دو کارگر گیگ دیگر به نام های کیشا بروسارد و اشعیا ناواهو را پرداخت کرد که هر کدام ۵۹۰ دلار برای دخالت شان در تبلیغات بودند. (CNET نمی توانست جزئیات تماس را برای بروسارد یا ناواهو پیدا کند. کمپین بله به درخواست جزئیات تماس برای این دو کارگر پاسخ نداد.) تبلیغات بیشتر شامل تقریبا ده ها راننده دیگر نیز ظاهر شده است، اما سوابق عمومی برای آن هزینه ها هنوز توسط دولت ارسال شده است.

tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de

ایندکسر