فروش موتور Mi16 و - صفحه 20 - تیونینگ تاک

ما که همچنان منتظر خبر های خوبی هستیم از اقا پرهام گل.. آیا اتومبیل های طراحی شده توسط Pininfarina را دوست دار

توسط SALAMNEWWS در 12 شهریور 1400
ما که همچنان منتظر خبر های خوبی هستیم از اقا پرهام گل.. آیا اتومبیل های طراحی شده توسط Pininfarina را دوست دارید؟ طراحی این خودرو را استودیو مشهور طراحی Pinin Farina ایتالیا بر عهده داشت و به همین دلیل شباهت محسوسی به آلفارمئو 164 عرضه شده در همان سال دارد. بر طبق آمار جمعا تا کنون بیش از سه میلیون دستگاه پژو 405 در سراسر جهان تولید شده است که البته با توجه به ادامه تولید در ایران این آمار همچنان رو به افزایش است. Hunter عزیز. البته سوالی که پرسیدید مربوط به این تاپیک نمیشه ولی مشکلی نیست. انچه مسلم است این پروژه نفع زیادی برای صنعت خودروسازی کشور،شرکت ایران خودرو و پژو فرانسه داشته ولی در این میان پژو 405 با وجود تولید بیش از چند صد هزار دستگاه از آن در کشورما مظلوم واقع شده است. در سال 1372 Facelift پژو 405 همزمان با بازار جهانی در کشور ما نیز صورت گرفت و از سال 1372 به بعد 405 اطاق جدید با موتور 1600 و در سال 1374 با موتور 1905 سی سی (که اشتباها 2000 نامیده می شود) و گیربکس اتوماتیک عرضه شد.از سال 1375 به بعد پژو 405 با موتور 1905cc و گیربکس دستی و از سال 1381 به بعد با موتوری به حجم 1761cc که از لحاظ قدرت تقریبا با موتور قبلی یکسان بوده ولی از کاهش مصر ف قابل توجهی برخوردار است عرضه گردید. مشخصات موتور پژو Mi16 در اواسط دهه 1960، پژو وارد شراکتی با برندهای تالبوت و سیمکا شد و در دهه 1970 نیز سیتروئن وارد این شراکت شد و اتحاد پژو سیتروئن شکل گرفت. به خاطر اختلاف حجم بین 1760 سی سی با 1905 سی سی نمیشه به 130 رسید ولی میشه نزدیک 130 شد. اتومبیلی که روزی به عنوان خودروی سال اروپا مطرح بود به اتومبیلی با کیفیت پایین تبدیل شد. انتخاب پژو 405 توسط ایران خودرو و تصمیم به تولید آن در داخل کشور را می توان علیرغم تمام مشکلات بعنوان یکی از بهترین تصمیمات اتخاذ شده در تاریخ خودروسازی کشور دانست که با تصمیم در مورد تولید پژو 206 در تکرار گردید. به جرات می توان گفت که تاثیر پروژه تولید پژو 405 در صنعت خودروسازی ایران و ایران خودرو بسیار بیشتر از تاثیر آن در فرانسه و PSA بوده است. شماره موتور قبلی روی موتور جدید حک شده و به تأیید ایران خودرو و آگاهی رسیده است. در کشور ما مسیر تکامل و عرضه پژو 405 کاملا منحصر بفرد و متفاوت از دیگر بازارهای این خودرو بود. من حدس می زنم کسی نیاز به داشتن "قلب به قلب" با این 300 فروشنده داشته باشد. صندلی های مرغوب پژو و تزئینات داخلی با کیفیت آن جای خود را به صندلی های ناراحت و قطعات پلاستیکی با کیفیت پایین داده است و روکش های تودری مخملی آن جای خود را به تودری هایی از پلاستیک سیاه داده است و خبری از سیستم تعلیق استثنایی آن که روی باعث شگفتی بود و رقبا پر قدرت همچون ب ام و سری 3 و اپل وکترا و مرسدس کلاس C را بنا بر اذعان کارشناسان به زانو در آورده بود به دلیل تغییر هندسی آن که ناشی از استفاده از فنرهای جلوی بلندتر و تایرهای غیر متناسب با نوع موتور آن است تا حدودی جذابیت خود را از دست داده فروش موتور mi16 است. در جدول زیر مشخصات فنی انواع مدل های بنزینی پژو 405 آورده شده است. پژو 405 در طوال مدت ساخت با انواع موتور با حجم های متفاوت 1360، 1580، 1761، 1905، 1998 سی سی بنزینی که با سیستم سوخت رسانی کاربراتوری و انژکتور، سر سیلندر 8 سوپاپ و یا 16 سوپاپ و پرخوران (توربو شارژر) عرضه و دونوع موتور دیزلی معمولی و توربو دیزل بفروش می رسید.ضمنا پژو ساکنان مناطق سرد سیر و ساکنان مناطق ناهموار را از یاد نبرده و مدل های پژو 405 را با سیستم انتقال نیرو به هرچهار چرخ یا اصطلاحا چهار چرخ متحرک ( 4WD ) نیز عرضه می نمود. این خودرو از لحاظ رده بندی در کلاس سدان های متوسط قرار دارد. طراحی شکیل و هندلینگ استثنایی آن باعث گردید که در سال 1988 به عنوان خودروی سال اروپا انتخاب گردد که این انتخاب از لحاظ تعداد آرا موافق در تاریخ کمیته داوران بی سابقه بود. رقم 180 نیوتن متر گشتاور به تنهایی خیلی هم رقم بالایی نیست ولی همین 180 نیوتن متر گشتاور وقتی در دور 5000 تولید بشه و تا دور 6500 فقط 5 نیوتن متر ازش کم بشه، باعث میشه توان موتور به رقم جالب 160 اسب بخار برسه. بنابراین زمانی که یک هدرز بر روی یک موتور به طرز قابل ملاحظه ای باعث افزایش گشتاور و اسب بخار میشود بر روی موتور دیگه چنین گشتاور و توانی رو ارائه نمیدهو حتی باعث ایجاد اختلال در عملکرد موتور میشه.در اینجا صحبت از یک سیستم هست. حالا وقتی به موتور XU9J4 نگاه می کنید می بینید که این موتور طوری طراحی شده که حداکثر گشتاورشو در دور 5000 (که دور بالایی هست) تولید کنه. با وجود عملکرد عالی پژو 309 GTi در زمینه شتاب و کشش، اتاق و کابین این خودرو در مقایسه با پیشرانه در نظر گرفته شده برای آن بسیار ضعیف بود. پایداری و تعادل Mi16 در مسیر مستقیم نیز شگفت انگیز است و بادهایی که از کنار به بدنه خودرو می وزنند (مانند عبور خودرویی با ارتفاع زیاد که در بزرگراه با سرعت از کنار خودروی شما رد شود) تاثیر خیلی کمی روی تعادل آن می گذارند. بدلیل تغییر قطر کلی تایرها و بزرگ شدنشون و همینطور تغییر کامل گیربکس کیلومتر شمار استاندارد شما بهیچوجه در این ماشین قابل استفاده نیست و اگر هم قابل استفاده بود هم دقت نداشت هم اینکه محدوده قابل توجهی از سرعت رو نمیتونست نشون بده. در نسل دوم عرضه مدل های کاربراتوری متوقف شد و مدل T16 که هنوز هم با موتور 1998 سی سی 16 سوپاپ و توربو شارژ و سیستم انتقال نیرو به چهار چرخ خود رقیب سر سخت اتومبیل های جدیدتر در جاده های اروپا است یه یازار معرفی شد.این مدال 405 دارای 220 اسب بخار قدرت است و با بهرهگیری از وزن نسبتا سبک اطاق قادر است در 7.1 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند ، حداکثر سرعت این مدل 237 کیلومتر در ساعت است .
آخرین مطالب